1390/08/20 00:00

همه چیز درباره جشن تولد کودکان

همه کودکان دوست دارند برایشان جشن تولد گرفته شود، زیرا این جشن باعث افزایش اعتماد به نفس کودکان و دادن آزادی و حق انتخاب به آن ها می شود.
بررسی ها نشان می دهند والدین همواره باید به خاطر داشته باشند جشن تولد باعث می شود کودکان احساس آرامش و امنیت از طرف خانواده خود داشته باشند و این جشن میزان رابطه آن ها با والدین را عمیق تر می کند.
جشن تولد بچه ها را به شوق می آورد و ان ها را تشویق به کارهای خوب و اقدامات مثبت می کند از این رو همواره روان شناسان توصیه می کنند تاریخ تولد فرزندانتان را به آن ها آموزش دهید و به آن ها یادآوری کنید برای جشن تولد آن ها برنامه ریزی کنید و حتما حتی شده مراسمی بسیار کوچک برای او برگزار کنید.

دانشمندان با انجام آزمایشاتی دریافتند جشن تولد و مراسم تولد از رویداد هایی است که همواره در ذهن کودکان ثبت می شود و آن ها فراموش نمی کنند و خاطره هایشان در این مراسم ها اغلب بیشتر است.
بچه ها معمولا دوست دارند همسالانشان، در جشن تولدشان حضور داشته باشند و هیچ چیز به اندازه هیاهو و بازی های بچگانه در روز تولد، به آنها انرژی نمی دهد. بنابراین اگر قصد دارید برای فرزندتان جشن تولد برگزار کنید تا خوشحال شود، از بچه های هم سن و سالش دعوت کنید. برای هیجان انگیزکردن جشن تولد کودک خود هم می توانید این دستورالعمل ها را به کار گیرید.

نکته هایی درباره آماده سازی خانه

1 – رنگ بچه ها را به شوق می آورد. تمام در و دیوار را با کاغذکشی های رنگی بپوشانید.
2 – بادکنک های رنگی کوچک و بزرگی که عبارت «تولدت مبارک» روی آنها نوشته شده است، از طقف خانه با نخ های کوتاه و بلند، آویزان کنید.
3 – روی دیواری که قرار است بچه ها کنار آن عکس های یادگاری بگیرند، کاغذرنگی های آبشاری بزنید. عکس ها در این حالت زیباتر به نظر می رسند.
4 – از چراغ های کوچک رنگی برای تزئین منزل تان استفاده نکنید. ممکن است لخت شدن قسمتی از سیم این چراغ ها و تماس بچه ها با آنها، باعث برق گرفتگی و برهم خوردن میهمانی شود.
5 – فکر استفاده از توپ های بزرگ و سنگین یا کوچک رنگی کریستالی را از سر بیرون کنید. این توپ ها به سادگی می شکنند و باعث آسیب دیدن دست و پای بچه ها می شوند.
6 – شیشه روی میزها یا گلدان ها را پیش از جشن تولد جمع کنید. بچه ها هنگام بازی کمتر به دور و اطرافشان توجه می کنند.
7 – می توانید با برداشتن قابل های روی دیوار و قراردادن عکس تولدهای سال های قبل فرزندتان به جای آنها، فضایی خاطره انگیز را برای بچه ها بسازید.
8 – بد نیست عکسی از نوزادی فرزندتان را پشت سر او روی دیوار نصب کنید.
9 – برای به وجدآوردن بچه ها می توانید اتاق فرزندتان را پر از توپ های رنگی پلاستیکی و بادکنک های رنگی کنید و در پایان تولد، تمام بچه ها را برای غوطه ورشدن در توپ و بادکنک به آن اتفاق دعوت کنید.

نکته هایی درباره کادو دادن و کادو گرفتن

1 – برای بالارفتن اعتماد به نفس فرزندتان، از او بخواهید خودش کادوها را باز کند. او از این کار لذت می برد.
2 – به فرزندتان بیاموزید پس از بازکردن هر کادو، از دوستی که آن هدیه را آورده است، تشکر کند و او را ببوسد.
3 – از او بخواهید که پیش از بازکردن کادوها، حتما از تمام کسانی که در جشن او شرکت کرده اند، تشکر کند. یادآور شوید که این کار نوعی احترام گذاشتن است.
4 – بهتر است به تعداد تمام بچه ها، یک هدیه کوچک مانند عروسک های کوچک پولیشی، گیره سر، مداد و پاک کن، تراش یا یک بسته مدادرنگی بخرید و در پایان جشن آنها را بین بچه ها پخش کنید.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

به تو چه بچه

بدک نیست

پاسخ
حالا بماند

ممنونم فوق العاده بود

پاسخ
چمن زار سبز :کیمیا

وای دستتون درد نکنه خوب و به روز قبلا اومده بودن تولد بچم خونه رو داغون کردن بعد کلی هم واسمون $$$$اومد

پاسخ
برچسب ها :