1390/08/20 00:00

بازی فکری کودکان

بازی های فکری سالم نقش بسزایی در پرورش و رشد ذهنی کودکان دارد فعالیت یکی از نیازهای انسان و اساس رشد و تکامل است و بازی نوعی از فعالیت است که کودک را وادار می کند تا ضمن انجام آن به فعالیتهای بدنی، اجتماعی و عقلی بپردازد و نیروهای ذهن خود را به کار اندازد و ذهن خود را رشد دهد.
خلاقیت فکری کودکان، توانایی حرکتی، بینایی، شنیداری آنها با بازی رشد می کند. اگر زمان بازی را از کودکان بگیریم این قسمت از رشد آنها با مشکل مواجه می شود.
کودکان باید ساعاتی از روز را به بازی های مختلف و با اشکال مختلف بپردازند.
بازی فکری در رشــــد هـــوشــــی کـــودک بسیار مؤثــــر است. با مفاهیــــم ساخت، فضـــا و شکــــل آشنا مـــــی شــود. رفتــارهای هـــوشمندانه کـــودک تقویت می شود. موقعیت استفاده از قوه تخیل در کـــودک به وجود می آید. زمینه بهتـــــری بـــرای تفکــــر فـــراهم می کند.
کودک از طریق به وجود آوردن چیزی، عقاید و احساساتش را اظهار می کند ، مانند نقاشی، موسیقی ، خمیربازی، شن بازی و یا استفاده از لغات که او را قادر می سازد تا در آینده داستان شعر و نمایشنامه بنویسد.
در جریان بازی فکری است که نیروهای ذهنی و جسمی کودک، یعنی: دقت تخیل، نظم و ترتیب، چالاکی و غیره رشد می یابند و علاوه بر اینها برای کودک محرک و انگیزه می شود در جهت کسب تجارب اجتماعی.
کودک از راه بازی فکری می تواند به استعدادها، توانایی ها، خواست ها، ضعف ها و نکات مثبت و منفی خود پی ببرد و لذا با شناخت ویژگی های خود ساخت شخصیت خود را تحکیم بخشد.
بازی فکری خوب بازی می باشد که رشد فکری و ذهنی کودک را تضمین نماید که استفاده از بازی های فکری استاندارد برای کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :