1393/04/25 09:12

چند پیشنهاد طلایی برای دکوراسیون اتاق کودکان

نحوه دکوراسیون اتاق بچه‌ها در شادابی و نشاط روحی آنها تاثیر زیادی دارد. اگر بتوانید با روش‌های گوناگون اتاق بچه‌ها را دلچسب‌تر کنید خواهید دید که چه اندازه به اتاقشان علاقمند می‌شوند. ما در اینجا چند روش برای زیباتر کردن اتاق بچه‌ها به شما پیشنهاد می کنیم.

 

1.دکوراسیون مدرن را انتخاب کنید. سعی کنید نوع دکوراسیون با شرایط این زمانه مطابقت داشته باشد. این به معنی خریدن وسایل شیک و مدرن با قیمت‌های بالا نیست بلکه می‌توانید به راحتی با وسایل ساده و ارزان‌قیمت یک دکور شیک داشته باشید. رنگ راه راه روشن، سقف زرد، عناصر طراحی کلاسیک مانند تخت سفید و یا قرار دادن یک صندلی مخصوص بزرگسالان در اتاق کودک می تواند دکوراسیونی شیک و امروزی باشد.

 

2.خلاقیت به خرج دهید. دیوار اتاق کودک را با موضوعاتی که می‌دانید مورد علاقه اوست نقاشی کنید. برای این کار لازم نیست نقاش خوبی باشید بلکه کافی است تصورات خود را روی کاغذ بیاورید و آن را با کودک خود به اشتراک بگذارید.

 

3. از دکمه‌های رنگی برای تزیین پرده و یا از گوی‌های پشمی رنگی برای تزیین دیوارها و سردرها استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی محیطی شاد برای کودک بازیگوش خود ایجاد کنید.

 

4.حتی اگر کل دیوار با نقاشی‌ها و طراحی‌های گوناگون پوشیده شده سعی کنید نقاشی‌های جداگانه‌ای را با طناب از دیوار آویزان کنید. این کار سبب می‌شود کودک تصور کند برای اتاق او هم مانند اتاق خودتان یا دیگر اتاق‌های خانه ارزش قائل شده‌اید.

 

5. کمدهای دیواری یا دراورها جاهای خوبی برای قرار دادن لباس‌ها و وسایل کودکان هستند اما اگر بتوانید فضایی جدید و هیجان‌انگیز برای نگه‌داری اسباب‌بازی‌ها و کتاب‌ها در اختیار کودک قرار دهید شوق جمع‌آوری وسایل شخصی را در کودک خود تقویت می‌کنید.

 

6.مبلمان و میز و صندلی را به گونه‌ای انتخاب کنید که هم شیک و جذاب باشد و هم از امنیت بالایی برخوردار باشد. گوشه‌های گرد و مدور، ارتفاع کم و جنس محکم که با اسباب‌بازی‌های نوک‌تیز یا مداد رنگی به سادگی خراب نشود ویژگی‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

7.وسایلی که برای اتاق کودک ضروری است را از مدل‌های سرگرم‌کننده انتخاب کنید. مثلا اگر نیاز دارید چند وقت یک بار قد و وزن کودک را اندازه‌گیری کنید این کار را با لوازم سرگرم‌کننده و کودکانه انجام دهید.

 

 

8.از پارچه‌هایی با عمر طولانی و دوام بالا استفاده کنید. مبل، بالش، پرده و ... جزو لوازمی هستند که پارچه زیادی در آنها به کار رفته و ممکن است هر لحظه با یکی از وسایل کودک یا حتی ناخن‌ها و دندان‌هایش پاره شوند. بنابراین بهتر است پارچه‌های محکم و قابل اعتمادی پیدا کنید. 

 

9.اسباب‌بازی‌های پلاستیکی را با انواع چوبی و فومی آن تعویض کنید. وقتی می توانید اسباب‌بازی‌های چوبی و فومی زیبایی مانند لوازم آشپزخانه کودکانه، قطار و اتومبیل و ... که با نقاشی‌های زیبایی رنگ‌آمیزی شده‌اند را بدون اینکه نگران شکستنشان باشید در اتاق کودکتان پخش کنید خرید اسباب‌بازی‌های پلاستیکی ضعیفی که به راحتی می‌شکنند چندان عاقلانه نیست.


منبع : ایران نیدز

 

 

 

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :