1394/03/06 13:35

چگونه فرزند خود را آرام کنیم؟

اگر فرزند شما گریه کردن را آغاز کرد چه کاری باید انجام دهید؟ یک یا چند مورد از روش های زیر را بررسی کنید تا آرامش مجددا به فرزندتان بازگردانده شود.در حین تلاش خود باید سعی کنید متوجه شوید.

چگونه کودک گریان را آرام کنیم!

بی شک همه ی بچه ها گریه می کنند. و در زمانی که به سن دو هفتگی می رسند عادت می کنند در مواقع بعدازظهر هم گریه و زاری را آغاز کنند.به طور تقریبی دو ساعت این کار را انجام میدهند.
بهترین برخورد شما با کودکی که گریه می کند چیست؟ چند مورد از روش های زیر را امتحان کنید، تا آرامش مجددا به فرزندتان باز گردد.در این حین باید به این نکته توجه داشته باشید که کودک با گریه کردن قصد رساندن مطلبی از خود به شما را دارد. با استفاده کردن از روش آزمون و خطا در کوتاه ترین زمان ممکن میتوانید بهترین روش برخورد با کودک را یاد بگیرید. برای این کار از روش های زیر استفاده کنید:

وضعیت های جدید

کودک را طوری قرار دهید که صورت او رو به زمین باشد سپس او را به روی ساعد خود قرار دهید. در این شرایط سر کودک باید فاصله کمی با آرنج شما داشته باشد،با انگشتان خود ران پا کودک را گرفته و آن را
از پشت بر کف دست خود نشانده به طوریکه کمرش به سمت سینه شما قرار بگیرد.با دست دیگرخود دور سینه فرزندتان را گرفته و به دور سینه کودکتان بیندازید سپس انگشتان خود را به دور بازوهایش او حلقه کنید.
کودک را روی شانه خود قرار بدهید، در این شرایط شکم او باید روی شانه قرار بگیرد و تا حدودی  فشرده شود.
در این لحظه کودک را مانند زمانی که در گهواره می خوابانید در دست های خود قرار بدهید و او را کم کم از خود دور و مجددا به خودتان نزدیک کنید.

حرکات موزون

وقتی کودکان حرکاتی را به صورت 60 بار در دقیقه تکرار کنند به بالاترین میزان آرامش دست پیدا می کنند.سپس کودک را در آغوش بگیرد و به آرامی قدم بزنید.شما در این لحظه باید با خم کردن زانوها به طور عمودی به اطراف قدم بزنید.در حالیکه ایستاده هستید خودتان را در جهات مختلف تاب بدهید.و در آخر بر روی یک صندلی راحتی بنشینید و عقب و جلو بروید.

گرما

کودک را با یک پتوی گرم قنداق کنید.سپس طوری او را در بغل بگیرید که گرمای بدن شما را احساس کند .در مرحله بعدی قبل از اینکه او را در جای خواب قرار دهید یک عدد پد گرم کننده بگذارید تا محل خواب کودکتان گرم باشد ، همچنین به خاطر داشته باشید که این گرما را اندازه گیری مناسب کرده باشید.و در آخر می توانید یک عدد شیشه آب گرم را به روی پای خود قرار دهید و فرزند خود را روی آن بخوابانید.

صداهای آرامش بخش

سعی کنید کلماتی را که در آن مضمون آرامی و آرمش وجود دارد را شناسایی کرده و به صورت آرام برای فرزند خود بازگو کنید.
موسیقی هایی که خود شما از شنیدن آنها لذت می برید را آرام زمزمه کنید.
یک سی دی از صدای ماشین لباسشویی، ظرفشویی، و همین طور جارو برقی را تهیه کرده تا کودک دائما صدای های زیر و بم را بشناسد، در این راستا صدای موج های مختلف رادیو هم تاثیر شگرفی را به همراه دارد. برای شناسایی بهترین موسیقی ها هم میتوانیم به شما پیشنهاد بدهیم که از موسیقی های کلاسیک جدید ،راک و جاز ملایم را پخش کنید.( فقط دقت داشته باشید که آهنگ های متال کودکان را عصبی و آشفته می کند. )

قدرت نوازش کردن

سعی کنید به آرامی پشت کودک را گرفته و از گردن تا باسن را ماساژ دهید.سپس پشت کودک را نوازش کنید یا در صورت امکان بمالید.
کودک را در یک اتاق گرم بگذارید و روی یک سطح محکم قرار داده سپس شکم او را در جهت عقربه های ساعت مالش دهید.
اگر علت ناراحتی کودک از بادی که در شکمش جمع شده، ایجاد شده باشد از این طریق خارج می شود. زانوهای او را به طرف شکم برده تا گاز موجود راحت تر بیرون بیاید
.

 


نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :