1394/03/11 15:22

خوردن صبحانه، کودکان را باهوشتر می‌کند!

آیا خوردن صبحانه کودکان را باهوش تر می کند؟ 

 وزارت بهداشت به نقل از نشریه ای با نام ساینس دیلی از دانشکده پرستاری اعلام کرد با به ثمر رسیدن مطالعاتی از دانشکده پرستاری و هچنین ارزیابی اطلاعات خود که حاصل تحقیق از 1269 کودک 6 ساله چینی بود دریافتند که میزان نمرات به دست آمده که حاصل یک آزمون عملکرد ضریب هوشی و آزمونه های کلامی می باشد در کودکانی که همیشه صبحانه مصرف می کنند بیشتر می باشد.

بر اساس این گزارش محققان با پیگیری های پی در پی در گروه مورد مطالعه مشاهده کردند که کودکانی که صبحانه نمیخورند در آزمون های کلامی نمره 5/8 را به دست آورده, و از آن سو 50/2 نمره امتیاز کمتری در آزمون‌های عملکردی داشته‌اند و نیز نهایتاً در آزمون IQ آنها نسبت به کودکانی که همیشه یا به طور دائم صبحانه می‌خورند 6/4 نمره کمتری دیده شد .

به گفته این محققان توانایی های شناختی کودکان که شامل : ویژگی های فکری ,کلامی و عملکردی می شود در سنین 6 سالگی به سرعت در حال توسعه است در همین رابطه خوردن صبحانه هم از نظر تغذیه ای و هم از نظر داشتن تعاملات اجتماعی با پدر و مادر نقش به سزایی دارد که می تواند رشد مغزی کودکان را کنترل کند.

دوران کودکی دوران بحرانی و حساسی است زیرا که در آن الگوهای رژیم غذایی و نحوه زندگی شروع می شود و این عادت ها می تواند عواقب بدی را به همراه داشته باشد که عادت های صبحانه خوردن نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

همچنین تحقیقات قبل نیز نشان داده است که نخورد صبحانه به صورت منظم می تواند در آینده باعث به وجود آمدن رفتارهای ناسالمی مانند: سیگار کشیدن و انجام ندادن ورزش شود.

 

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :