رشد

رشد در هر شاخه ای بیانگر نحوه عملکرد موضوع مورد تحقیق می باشد. آمار و ارقام مرتبط با نمودارهای رشد در نتیجه گیری و بررسی عملکرد و عوامل شاخه مورد بحث تآثیر بسزایی دارد. اما از انجا که سلامتی افراد جامعه نقش مؤثری در بهبود کیفیت زندگی جامعه بشری دارد. لذا یکی از موضوعات مهم و اساسی در زمینه رشد، رشد فکری و جسمی کودکان می باشد. به همین علت از شما کاربران گرامی دعوت می نماییم تا با انتخاب عنوان مقاله مورد نظر به مطالعه مقالات مرتبط با رشد که با محوریت موضوع کودکان تهیه شده است بپردازید.

1395/01/31 11:09

ویتامینها و مواد معدنی برای رشد کودک

 

 

 

 

 

 

برای رشد و نمو مطلوب کودک، مصرف ویتامینهای مختلف به خصوص ویتامینهای گروه B و املاحی مانند کلسیم، آهن، فسفر، روی و ید ضروری می باشد. کمبود هر یک از موارد فوق می تواند رشد، ضریب هوشی و رفتارهای اجتماعی کودک را تحت تاثیر قرار دهد. بطوریکه کم خونی فقر آهن می تواند 9 امتیاز و کمبود ید 13 امتیاز از ضریب هوشی کودک را کم نماید. همچنین کمبود وزن در کودک می تواند 5 امتیاز از ضریب هوشی او کم نماید.
کودکان در سنین 3-1 سال بدلیل افزایش رشد و افزایش هموگلوبین در معرض خطر بیشتری از کمبود آهن قرار دارند. همچنین توجه به مصرف اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 6 و امگا3 که در روغنهای ذرت، آفتابگردان، گلرنگ  و روغن سویا، گردو، جوانه گندم و ماهی () یافت می شوند ضروری است.

این مطلب اختصاصی سایت دکتر سلام می باشد استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می باشد

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

آمار مراجعات
مهمان :  1053
اعضا :  0
آمار این صفحه
امروز :  2
دیروز :  3
کل مشاهده :  43448