بازی
بازی
 طراحی و تولید بازی های فکرآفرین با کیفیت بالا و دارای استاندارد از آلمان بوده و فروش آن به صورت عمده و جزئی برای مشتریان امکان‌پذیر می‌باشد. شما می‌توانید برای خرید و یا سفارش انواع ​​بازی در فکرآفرین از طریق شماره تماس موجود در سایت و یا آدرس پست الکترونیکی و یا خرید آنلاین بخش فروشگاه اقدام کنید. برای سفارش به صورت عمده با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید تا لیست قیمت و توضیحات لازم به شما ارائه شود. 
021-33984955


fhcd | بازی

 بازی

بازی فکرآفرین

بازی (fhcd) به معنی تفریح و سرگرمی و بازی کردن در راستای لذت بردن از اوقات آزاد و دورهمی های خانوادگی و فامیلی است. البته در کتاب فرهنگ لغت فارسی این کلمه به معنای کار، ورزش و فریب نیز آمده است. بازی بر مبنای زمان به دو دسته سنتی و مدرن تقسیم بندی ​می شود. که در ادامه به توضیح مختصری از این دسته بندی ها می پردازیم. بازی های سنتی که  بعضی از آن ها مربوط به فرهنگ و یا اقوام خاصی می باشد، نوعی از  فعالیت های ورزشی همراه با سرعت عمل و دقت بود که بهترین خاطرات دوران کودکی را برای همه کودکان دیروز رقم زده است. بازی هایی مثل بالابلندی، بشین و پاشو، تاپ تاپ خمیر و ... اما به مرور زمان بازی های سنتی جای خود را به بازی های مدرن که بستر ایجادشان تکنولوژی می باشد، داده اند.  بازی های امروزی  قدرت تفکر و ضریب هوشی را در کودکان افزایش  و بالعکس سن بازی را در آن ها کاهش داده است. امروزه یکی از مظاهر تکنولوژی در بازی (fhcd) می باشد که به این نوع بازیها، بازی آنلاین می گویند. این نوع بازی ها قابل دانلود شدن نیز می باشند. دانلود بازی از طریق اتصال کامپیوتر، تبلت و یا گوشی های موبایل به اینترنت امکان پذیر می باشد. اما گروهی از بازی ها که علاوه بر ایجاد سرگرمی به آموزش و آگاهی کودکان در زمینه های مختلف نیز می پردازد کتاب های فومی آموزش حروف و اعداد فارسی و لاتین و یا پازل ها و جورچین های فومی می باشند که انتخابی مناسب برای فراهم کردن اوقاتی با نشاط و لذت بخش برای کودکان در جهت  آموزش،  بدون خستگی است.

 

محصولات مرتبط با  فکرآفرین:

 پازل

 پازل یا جورچین وسیله ای است که از قطعات مختلف مقوایی و یا فومی تشکیل شده است که علاوه بر جنبه سرگرمی برای کودکان در آموزش موضوعات مختلف از طریق ساخت اشکال مؤثر می باشد. امروزه تعداد این قطعات کوچک به دویست هزار عدد نیز می رسد. به عنوان مثال پازل هایی که از تکه هایی با طرح های حروف و اعداد تشکیل شده اند در آموزش جمله سازی به کودکان مفید می باشد. چیدن جورچین ها یکی از روش های کاهش استرس و افسردگی و پیشگیری از آلزایمر می باشد.

 بازی و سرگرمی 

بازی و سرگرمی از نیاز های مهم کودکان به شمار می رود. امروزه بدلیل کوچک بودن فضای منازل و مسائل دیگر کودکان قادر به بازی با وسایل بزرگ و جاگیر نیستند. به همین علت تحرکات جسمانی آن ها کاهش یافته است. برای جلوگیری از عارضه چاقی و عدم فعالیت فرزندان ملزم به تولید محصولاتی شدیم تا بتوانید کودکان تان را در خاطرات گذشته خود سهیم کنید. این محصولات که از جنس فوم و در قالب های کوچک و سبک تولید می شوند عبارتند از: کفپوش لی لی، ماسک حیوانات و...

  بازی فکری

بازی کردن تنها موجب ایجاد سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت نمی شود، گروهی از بازی ها که بازی فکری نام دارند در افزایش مهارت زبانی، استدلالی و قدرت تفکر کودکان تاثیر بسزایی دارند. بهتر است بدانید بازی فکری در بالا بردن ضریب هوشی کودکان بسیار مفید و سودمند می باشند.

بازی فکری در صورتی به این نام خوانده می شود که دارای شرایط ویژه ای باشد. در ادامه به بیان مواردی از این شرایط می پردازیم:

  • استفاده از فرهنگ گفتگو و بحث
  • آموزش احترام به عقاید دیگران
  • ​استفاده از مکانیسم تصمیم گیری بدون کمک دیگران
  • خودداری از خشونت حین بازی
  بازی آموزشی

بازی آموزشی که در اشکال مختلف دستی، نمایشی و بدنی اجرا می شود با هدف جنبه انتقال مفاهیم و مطالب مختلف در راستای قدرت به کارگیری نیروی فکر و اندیشه انجام می شود. در سال های ابتدایی زندگی کودکان نوع مطالب آموزشی بسیار ساده می باشد از جمله این مطالب می توان به آموزش ابتدایی آشنایی با حروف و اعداد فارسی و لاتین، خواندن ساعت، نام انواع جانوران اهلی و وحشی و ... اشاره کرد. شما به راحتی می توانید با خرید اسباب بازی های فومی که در قالب این آموزش ها تولید شده اند به آسانی فرزندان خود را با موضوعات گفته شده آشنا کنید تا این آموزش ها مقدمه ای باشد برای بیان مطالب بیشتر. اما به مرور زمان و با ورود کودکان به مدارس موضوع مطالب آموزشی کمی تغییر کرده و در نتیجه شکل اجرای بازی آموزشی در درابطه با موضوعات مختلف متفاوت می شود. از جمله این بازی ها می توان بازی  تکرار و سکوت، بازی غلطه آی غلطه، بازی مخالف ها، بازی گسترش جمله و ... را نام برد که آموزگار از اجرای هر کدام از بازی های فوق اهداف مهم تری  را در ذهن خود می پروراند که عبارتند از: تقویت درک شنیداری مطالب، افزایش دقت و تمرکز، قدرت حفظ و نگه داری عناصر زبانی و ...

 

 بازی کودکان

بازی کودکان اگر چه به ظاهر کاری ساده و آسان به نظر می رسد. اما همواره پیامدها و اهداف خاصی را دنبال می کند. کودکـان مـعمـولا بازی های جمعی را به بازی های فردی ترجیح می دهند و همین موضوع برای والدین که به رشد و تربیت فرزندان خود و آینده آن ها اهمیت می دهند نقطه قوت است. زیرا با همبازی شدن با کودکان خود می توانند آداب و اصول برخورد با مسائل مختلف را به آن ها بیاموزند. اما مقدمه دستیابی به این اهداف رعایت نکاتی در زمینه بـازی بـا کـودکـان می باشد که در ادامه به مواردی از آن ها اشاره می کنیم:

   1- در بازی با کودک راهنما و کمک کننده خوبی برایش باشید.

   2- هنگام خاتمه دادن به بازی کودکان از لحن مهربان و کلمات مناسب استفاده کنید.

   3- کودکان را طوری راهنمایی کنید که ویژگی های مثبت اندیشی و خلاقیت را در آن ها پرورش دهید.

   4- محیطی امن را برای بازی کودک فراهم نمایید تا آسیبب جسمی، فکری و روانی نبیند.

  5- نوع بازی را متناسب با سن، جنس و مهارت های فردی و جسمی او انتخاب کنید.

  6- اجازه ندهید کودکانتان بیش از اندازه در بازی های هیجانی مانند بازی های رایانه ای زمان صرف کنند.

 7- در صورت انجام بازی های غیر سنتی سعی کنید کودکان را در بازی های فکری آنلاین مشارکت دهید تا به افزایش برخورداری آن ها از قدرت تفکر و اندیشه کمک کنید.

 

  بازی مونوپولی

بازی مونوپولی نوعی بازی با مضمون اقتصادگرایی و انحصار طلبی است. نام دیگر این بازی، ایروپلی می باشد. اگر بخواهیم این کلمه را که به زبان یونانی می باشد ترجمه کنیم هر بخش آن معنی متفاوتی دارد: "مونو" به معنی تنها و "پولی" به معنای فروش می باشد. از تاریخچه مونوپولی می توان به این موضوع اشاره کرد که این بازی اولین بار توسط برادران پارکر از یک خانواده فقیر در آمریکا خریداری شده است. بازی مونوپولی به این صورت انجام می شود که هر شخصی هنگامی که شرایط شروع بازی را پیدا کرد با حرکت در هر خانه از صفحه باید تمام املاک و دارایی های آن خانه مانند خیابان، ساختمان و ... را بخرد و آن ها را اجاره دهد. بازیکنی برنده محسوب می شود که دارایی هایش از سایر بازیکنان بیشتر باشد و موجب ورشکستگی بازیکنان دیگر شود. اجزای تشکیل دهنده بازی مونوپولی عبارتند از:

  • یک صفحه بازی
  • 8 عدد مهره در شکل های مختلف به عنوان ژتون های بازی
  • 28 عدد کارت سند مالکیت
  • 16عدد کارت شانس
  • 16عدد کارت خزانه عمومی
  • 32 عدد مهره خانه سبز رنگ
  • 12عدد مهره هتل قرمزرنگ
  • 2عدد تاس سفید
  • یک بسته اسکناس
  •  یک عدد تاس سرعتی قرمز رنگ

 

 بازی استراتژیک

بازی استراتژیک از سری بازی های جدید، اکشن و پرتحرک است که در آن یک فرد شرکت کننده فرماندهـی و مدیریـت کل بازی ( گیم) را به دست گیرد. این فرد باید دارای آگاهی های منظم و یا به اصطلاح استراتژی حساب شده ای باشد تا بتواند کنترل و نظارت دقیق بر تمام امور بازی را بدست گیرد و از این راه  به هدف خود دست یابد. اما این گروه از بازیهای کامپیوتری در تعدادی سایت کامپیوتری به صورت آنلاین انجام می شود و تقسیم بندی های متفاوتی دارند که عبارتند از:

1- بازی های استراتژیک سه بعدی بی وقفه

 2- بازی های استراتژیک دو بعدی بی وقفه

 3- بازی های استراتژیک دانای کل خالق مانند

در هر سه نوع دسته بندی این گیم اصطلاح بی وقفه به معنی همزمانی رخ دادن اتفاقات در حین بازی می باشد که فرد شرکت کننده را غافلگیر می نماید. مثلاً اگر شما در حین انجام بازی در حال ساخت یک پایگاه برای خود باشید ممکن است در همان لحظه دشمن به پایگاه شما حمله کند و این اتفاق دقیقاً در دنیای واقعی نیز به همین حالت رخ می دهد. اما دراین نوع تقسیم بندی از بازی استراتژیک، فرد شرکت کننده دنیای مجازی را به صورت مستقل برای خود می آفریند که می تواند در رابطه با سرنوشت تمام مخلوقات این دنیای مجازی تصمیم گیری کند و بر اساس شرایط موجود آن ها را عذاب و یا پاداش دهد.

 

 

021-33984955 (5 خط)     info@fekrafarin.com      بازگشت به صفحه قبل